Завантаження ...
Новобудови Києва
Новобудови Києва

Початок діалогу про реорганізацію освіти міста

Засідання Громадської ради з розвитку міста відбулося 22 листопада. Про проект реорганізації закладів загальної середньої освіти міста доповідала начальник управління освіти і науки Наталія Швець. Процес оптимізації закладів освіти враховує демографічну ситуацію, прогнозування контингенту учнів,...

 

Засідання Громадської ради з розвитку міста відбулося 22 листопада. Про проект реорганізації закладів загальної середньої освіти міста доповідала начальник управління освіти і науки Наталія Швець. Процес оптимізації закладів освіти враховує демографічну ситуацію, прогнозування контингенту учнів, соціально-економічні умови і розглядається в комплексі вибору різних типів закладів загальноосвітньої середньої освіти, або оптимізації мережі шкіл.

Завдання проекту реорганізації передбачає:

• Створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів з максимальним урахуванням їхніх здібностей, потреб та інтересів.
• Забезпечення якості й доступності освіти, підвищення ефективності роботи закладів освіти.
• Оптимальне використання фінансових, кадрових, навчальних та методичних ресурсів.
• Формування мережі закладів освіти відповідно до потреб громади в освітніх послугах та інфраструктури міста.

У Славутичі працює ліцей та чотири загальноосвітні школи. Тобто в одному навчальному закладі навчаються діти початкових класів (1-ша ступінь), середньої школи (2-га ступінь) та старшої школи (3-тя ступінь). Для прикладу: проектна потужність школи №1 – 1 266 учнів. Навчається в 28-ми класах 648 учнів. З українською мовою навчання – 435 учнів, з російською – 213. В школі працює 86 основних працівників. Середня наповнюваність класів – 23,1%. Фактичні видатки за 2018 рік склали 13 570 963 грн.

Загальні показники по закладах середньої освіти: фактичні видатки за 2018 рік – 49 379 033 грн. Середні витрати на одну дитину – 23 369 грн, усього основних працівників – 326.
Наповнюваність закладів освіти від проектної потужності (у процентах): школа №1 – 51,2, школа №2 – 14,6, школа №3 – 38,8, школа №4 – 58,3, ліцей – 49,4. Усього по місту – 40,7.

Аспекти, що впливають на формування мережі закладів освіти:

• зменшення чисельності учнів у загальноосвітніх закладах та зменшення набору учнів до 10-х класів;
• зростання вартості утримання одного учня;
• розрахунок державної освітньої субвенції, виходячи із середньої наповнюваності класів – 25, з 2020 року Міністерство фінансів України рекомендує 27 учнів. 10-ті класи – менше 20 учнів фінансуватись за рахунок освітньої субвенції не будуть.

Варіанти реорганізації закладів освіти:

– 1-ий варіант: залишити все без змін;
– 2-ий варіант: ЗОШ №1 – пониження ступеня, створення закладу нового типу. Після реорганізації – це Славутицький заклад загальної середньої освіти І–ІІ ступенів. Із 2022 року – Славутицька гімназія; ЗОШ №2 – пониження ступеняя Після реорганізації –

Славутицький заклад освіти І ступеня «Школа партнерства»; ЗОШ №3 – пониження ступеню. Після реорганізації – Славутицький заклад загальної середньої освіти ІІ–ІІІ ступенів; ЗОШ №4 – без пониження ступеня. Після реорганізації – Славутицький заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів; Славутицький ліцей – без пониження ступеня. Після реорганізації – Славутицький ліцей; – 3-ій варіант: ЗОШ №1, ЗОШ №3 – пониження ступеня, створення закладу нового типу. Із 2022 року – закриття однієї зі шкіл. Після реорганізації – Славутицький заклад загальної середньої освіти І–ІІ ступенів. Із 2022 року – Славутицька гімназія; ЗОШ №2 – пониження ступеня. Після реорганізації – Славутицький заклад освіти І ступеня «Школа партнерства»; ЗОШ №4 – без пониження ступеня. Славутицький заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів; Славутицький ліцей – без пониження ступеня. Після реорганізації – Славутицький ліцей.

Основні проблеми та виклики реорганізації:

– впровадження низки змін у процесі освіти; – трансформація до вимог НУШу (Нова Українська Школа); – підвищення стандартів освіти та необхідності впровадження інноваційних методів ведення освітнього процесу, що вимагає додаткових засобів та фінансових витрат.


За матеріалами управління освіти і науки.

Приєднуйтесь до наших сторінок в соцмережах і слідкуйте за головними подіями: